تلاش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای مستثنی کردن کتابفروشی‌ها از تعطیلات کرونایی

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: هفته گذشته تلاش‌ها و مذاکراتی انجام دادیم تا بتوانیم کتابفروشی‌ها را برای اعمال محدودیت‌های کرونا مستثنی کنیم، اما هنوز مذاکرات تاثیرگذار نبوده و منتظر پاسخ مسئولان هستیم.
تلاش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای مستثنی کردن کتابفروشی‌ها از تعطیلات کرونایی
هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره نحوه فعالیت کتابفروشی‌ها از امروز اول آذر با توجه به محدودیت‌های ستاد کرونا اظهار داشت: تمام کتابفروشی‌ها تعطیل هستند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از اصناف فعالیت‌ خود را ادامه می‌دهند، گفت: طی هفته گذشته تلاش‌های بسیار و مذاکراتی انجام دادیم تا بتوانیم کتابفروشی‌ها را در این شرایط مستثنی کنیم چرا که یکی از محصولاتی که افراد را در خانه نگه‌ می‌دارد، کتاب است، اما هنوز مذاکرات تاثیرگذار نبوده است.
حسن پور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نامه‌نگاری‌ها و مذاکرات در راستای فعالیت‌ هرچند محدود کتابفروشی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابراز داشت: در تمام کشورهای توسعه یافته اعمال محدودیت‌ها صورت گرفت، اما کتابفروشی‌ها باز بود. از این رو ما نیز طی هفته گذشته تلاش‌هایی را انجام دادیم تا از تعطیلی کتابفروشی‌ها جلوگیری کنیم، اما مسئولان هنوز پاسخی به نامه‌نگاری‌ها نداده‌اند.رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با بیان اینکه بازدید میدانی نشان می‌دهد راسته خیابان انقلاب تعطیل است و فعالیتی نخواهد داشت، عنوان کرد: کتاب می‌تواند افراد را در منزل ماندگار کند و ما به این مساله اعتقاد داریم، ولی به نظر می‌رسد در این بخش دقتی نشده است. از طریق اصناف و اتاق بازرگانی پیشنهادهایی را مطرح کرده‌ایم، اما تا به این لحظه هیچ چیز مشخص نیست و طبق ضوابط همکاران کتابفروش قادر به فعالیت نیستند.
وی با بیان اینکه در کتابفروشی‌ها ما تراکم حضور مراجعه کننده را نداریم و طبق پروتکل‌ها می‌توان امیدوار به فعالیت آنها بود، توضیح داد: امروز نیز باز به شکل جدی نامه‌نگاری‌ها و مذاکرات ادامه داشته و منتظر پاسخ مسئولان هستیم تا در این شرایط سخت اقتصادی که نشر نیز از آن به دور نبوده بتوان کمی امید را به صنف نشر تزریق کرد.
بر اساس این گزارش طبق اعلام ستاد کرونا از امروز محدودیت‌های فراوانی اعمال شده است و بر این اساس حتی «کتابفروشی‌ها» هم تعطیل خواهند بود؛ در حالی که برخی مشاغل از قبیل چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها،‌ کارگاه‌های صنعتی و…فعال بوده و باز بودن آنها بلامانع است.

مشاهده لینک خبر به نقل از خبر گزاری فارس:

https://www.farsnews.ir/news/13990901000140/تلاش-اتحادیه-

ثبت یک دیدگاه